Wednesday, April 27, 2011

angelica zambrano Kesaksian Atau Sebaliknya?



Pada tahun 2008, kita masyarakat Kristian telah dikejutkan dengan elisabeth dari indonesia yang dikatakan telah hidup kembali apabila bangkit dari kematian. Selepas dia hidup kembali, dia menekankan bahawa dirinya telah menemui Tuhan Jesus di Alam Barzakh dan beliau telah dibawa oleh Jesus Christ Untuk melihat bagaimana peritnya kehidupan bagi manusia yang berdosa di Neraka.


Angelica Zambrano pula telah mendapat liputan ramai dari masyarakat Kristian yang mengatakan bahawa beliau telah bangkit dari kematian dan telah bertemu dengan Jesus Christ di Alam Barzakh.
Gambar Angelica Zambrano (Ecuador)

Di sini, Angelica telah mendedahkan bahawa dirinya telah dibawa oleh Jesus Christ untuk melihat Neraka, dan melihat nama-nama besar yang terdapat di neraka Tersebut. Yang paling mengejutkan saya adalah Pope John Paul II turut dikatakan berada di Neraka. 

Lihat Petikan Di Bawah:
Then the Lord took me to place where there was a very well-known man.  Before now, I used to live as a double minded young Christian girl.  I used to think that any person that died would go to Heaven; that those who celebratedmass, would also go to heaven, but I was wrong.  When Pope John Paul II died, my friends and relatives would tell me that he had gone to heaven.  All the news on TV, on Extra and many other places would say, “Pope John Paul II has died, may he rest in peace.  He is now rejoicing with the Lord and his angels in heaven” and I believed all of it.  But I was only fooling myself, because I saw him in Hell, being tormented by flames.  I looked at his face, it was John Paul II!  The Lord said to me, “Look, Daughter, that man that you see there, is Pope John Paul II. He is here in this place; he is being tormented because he did not repent.”
But I asked, “Lord, why is he here? He used to preach at church.” Jesus replied, “Daughter, no fornicator, no idolater, no one who is greedy and no liar will inherit My Kingdom.“(Eph. 5:5) I replied, “Yes, I know that is true, but I want to know why he is here, because he used to preach to multitudes of people!” And Jesus responded, “Yes, Daughter, he may have said many things, but he would never speak the truth as it is.  He never said the truth and they know the truth and although he knew the truth, he preferred money over preaching about salvation.  He would not offer reality; would not say that hell is real and that heaven also exists; Daughter, now he is here in this place.”
Tapi benarkah apa yang diterangkan oleh Angelica ini kepada mata dunia? Disini saya sendiri akan  menganalisa dan merumuskan bagaimana kekacauan dan kecelaruan manusia pada masa kini terhadap Doomsday atau Kiamat sehinggakan manusia berani utk melaksanakan sesuatu diluar dugaan kita. 

STIGMATA

Stigmata are bodily marks, sores, or sensations of pain in locations corresponding to the crucifixion wounds of Jesus, such as the hands and feet. Berkaitan dengan Isu stigmata di Korea terdahulu, Julia Kim telah mengaku bahawa dirinya mengalami Stigmata sehinggakan dirinya terkenal di seluruh Korea selatan, Namun di pengakhirannya Vatican tidak mengesahkan beliau sebagai Stigmata kerana didapati bahawa beliau telah menggunakan Idea tersebut bagi mendapatkan popularity dan memudahkannya menjual rosary, menjual barang-barang gereja kepada umat kristian bagi tujuan keuntungan dirinya sendiri.

ILLUMINATY

Bagaimana pula jika Isu Angelica ini ada kaitannya dengan “Illuminati propaganda” untuk memusnahkan  kredibility Vatican sekaligus ingin membuktikan bahawa Pope John Paul yang dipuja-puja selama ini telah masuk ke Neraka. Apatah lagi manusia biasa seperti kita? Justeru, buat apa kita bersusah payah untuk sembahyang dan percayakan Tuhan? lebih baik kita Ateism, mungkin inilah yang dicanangkan oleh Golongan Illuminati pada masa kini?Ini sebenarnya boleh menjadi teknik terbaru yang dicipta oleh Golongan Jews Dalam mencapai New World Order mereka. 

Ini sungguh aneh. Jika kita memandang Yahudi sebagai sebuah agama monoteistik, yang diawali dengan turunnya Taurat kepada Nabi Musa A.S. Tapi kenyataannya, di dalam agama ini ada sebentuk sistem yang disebut Kabbalah, yang mengadopsi praktik-praktik dasar sihir yang sebenarnya bertentangan dengan Taurat.
Hal ini memperkuat apa yang telah disebutkan sebelumnya, dan menunjukkan bahwa Kabbalah sebenarnya merupakan elemen jahat dari luar yang menyusup ke dalam Yudaisme.
Ajaran Kabbalah ini telah mempengaruhi ajaran Yahudi dan Taurat. Dan Taurat sebagai bagian dari Alkitab, tentunya juga telah menjerat pemeluknya ke dalam kesesatan.

SATANISM

Tahun kemerdekaan Amerika Serikat memang tahun 1776 atau dalam tulisan Romawi MDCCLXXVI. Namun menurut banyak Symbolic, yakni para pakar ilmu simbol, angka Romawi tersebut sebenarnya mengandung code tersembunyi yang merujuk pada angka Satanism yakni 666. Bagaimana membacanya?Menurut mereka, dalam nilai jumlah besar, kadangkala huruf ‘M’ tidak disertakan dan hanya merupakan ‘penghias’. Sebab itu yang tinggal hanya DCCLXXVI yaitu D = 500, C = 100, L = 50, X = 10, V = 5, dan I = 1. Dalam testimony Angelica ini juga ada menyebut bahawa beliau telah melihat lambang 666 semasa berjalan dengan Jesus Christ di Neraka? Kenapa perkara ini seperti sudah di set Buat Angelica untuk mengumumkan kepada mata dunia?

There was a huge plaque in that cell, and the young man had the number “666″ on his forehead.  He also had a big metallic plate that was encrusted into his skin.  The worms that were eating him, were unable to damage that plate; neither did the flames burn it.  He screamed, “Lord, have mercy on me.  Take me out of this place.  Forgive me, Lord!“  But Jesus would respond, “It’s late, too late: I gave you opportunities and you would not repent.
Untuk pengetahuan kita, golongan Jews sengaja Brain Wash kita dan menetapkan satu set pemikiran agar kita percaya bahawa lambang 666 itu wujud dan dikaitkan dengan Satanism, sekaligus membuatkan kita di seluruh dunia gerun dengan lambang tersebut. Jika benar lambang itu lambang Satanism, kerana golongan Illuminati bersemangat untuk menggunakan lambang tersebut?

VATICAN

Vatican City juga dikaitkan bersekongkol dengan Zionis. Mengapa Zionist yang juga satu pakatan dari Illuminati mahu berbaik dengan Vatican City? Kerana melalui Vatican City mereka boleh mempengaruhi amat ramai umat manusia dan menjalankan operasinya secara halus. Dari dahulu lagi mereka tahu bahawa Vatican City mempunyai pengaruh yang besar terhadap dunia, maka tiada lain melainkan cuba mempengaruhi Vatican City itu sendiri secara halus untuk melaksanakan impian mereka. Namun hakikatnya, Vatican telah berusaha untuk mengelak semua ini berlaku dengan berusaha untuk cuba berkecuali dari hal yang melibatkan duniawi. Ini yang memaksa golongan Illuminati menggunakan pengikutnya yang ateism untuk Blame Beberapa golongan Paderi  Pedofilia. Ini sebenarnya tamparan Hebat Buat Pope Benedict yang selama ini menjaga Nama baik Vatican dari ancaman Luar. Namun entah bagaimana, hasil maaf secara terbuka Vatican menyebabkan kesetian para pengikut Roman Catholic di seluruh dunia tidak pernah berubah. Ini menyebabkan golongan Jews tidak suka akan kekebalan Vatican. Ini akan menyebabkan mereka akan gagal untuk membina New World Order yang mereka inginkan selama ini. Justeru itu, mungkinkah Isu Angelica ini menjadi jalan terbaik bagi mereka untuk melemahkan Vatican?
Vatican City juga pernah dituduh oleh golongan Ateism sebagai merupakan salah satu dari 3 pusat pentadbiran besar Illuminati;
1 – Washington DC - Sebagai pusat pentadbiran ketenteraan
2 – London city – Sebagai pusat pentadbiran ekonomi dan kewangan
3 – Vatican City – Sebagai pusat pentadbiran keagamaan

OUR LADY FATIMA
Sister Mary Lucy of Jesus and of the Immaculate Heart, better known as Sister Lúcia of Fátima. Lúcia Santos and her cousins, siblings Jacinta and Francisco Marto telah melihat St Mary datang kepada mereka. Pada masa itu, mereka adalah berumur 10 tahun. Kedatangan St. Mary itu juga telah memberi ramalan-ramalan kepada dunia. Lucia Santos telah menulis ramalan-ramalan yang telah diisyitiharkan oleh St. Mary tersebut kepadanya. This time she said she was asked to convey the message of the First Saturday Devotions. Sekudus-kudus orang di dunia ini, hanya mampu untuk melihat St. Mary. Tapi sungguh menghairankan saya apabila Angelica ini begitu hebat kerana telah terpilih dalam melihat Jesus Christ di alam Barzakh dan sempat bercerita dengannya. Adakah perkara ini sengaja direncanakan?

KENAPA HARUS POPE JOHN PAUL II YANG BERADA DI NERAKA?
Persoalan yang menjadikan saya Doubtful ialah apabila dikatakan bahawa oleh Angelica bahawa beliau ditunjukkan oleh Jesus Christ tentang penemuannya dengan John Paul Pope II di Neraka. Bagaimana seorang yang begitu kudus mampu masuk ke Neraka? Jika Benar Pope John Paul II pun masuk neraka, saya percaya manusia-manusia biasa seperti saya sudah pasti juga akan masuk neraka. Apatah lagi kita yang biasa ini, yang terdedah kepada Duniawi. Pope John Paul II yang hanya menguruskan tentang hal ehwal agama pun masuk Neraka? Sungguh dahsyat Cerita yang dibuat oleh Angelica ini. Kenapa Christian Tidak mengalakkan Paderi, Cardinal, Decon, Pope dan sebagainya untuk berkahwin? Sudah pastinya ia berasaskan satu perkara, iaitu NAFSU. NAFSU adalah pemusnah kepada manusia.

Its so easy to say that God told you no one would believe you. Ever since the compilation of the bible by votes from politicians, religious leaders and through Emperor Constantine. Christians have been obsessing about the end of the world. Constantly scaring each other about the end every time hardships, conflicts and trials brew about. And it never came. The biggest Irony is, all these conflicts and trials usually started because of the mass hysteria caused by the fear of end times. Everything you said is nothing but a repetition of what you read in the bible. You've read it, heard preachings and stories of heaven and hell which embedded all of this information into your subconscious, and soon enough all burst out in, not an epiphany, but a hallucination you had from fasting, which lead to schizophrenia and eventually delusions of grandeur. No doubt, you were born, raised and grew up in a Christian community. Your belief is about as credible as anyone who was born, raised and grew in a Jewish, Muslim or Buddhist community. Its natural to think that you were born special and lucky enough to live in the "right religion." That,s only because you perceive no other views than your own. If you truly believe you're to save God's people. Than why don't you march into a Synagogue, or maybe even Mecca, since they are God's people as well, and encompass the 2nd and 3rd largest religion in the world, and preach there? Better yet meet both half way and preach at the Gaza strip. Your just another one sided, overbearing fear monger. And its people like you that create more prejudice and chaos in this world. 
P.S. Michael Jackson tried to unite the world and end prejudice with his music. And Pope John Paul II didn't say anything about Heaven and Hell not existing.


Angelica Zambrano samada benar-benar menuju ke Jalan Tuhan atau sebaliknya, semua orang tidak Tahu. Tapi kesimpulan pada saya ialah, mungkin dia telah pergi kea lam yang diciptakan oleh Illuminati bagi mengubah DUnia pada masa kini kepada manusia yang berbentuk Atheism. Ingatlah, Iblis dan syaitan sentiasa berusaha untuk melaga2kan Anak Adam, menumpahkan darah sesama sendiri, menghasut agar saling benci-membenci, membuakkan rasa dendam hingga manusia berusaha membuat senjata2 , untuk menghancurkan sesama sendiri. Daripada zaman dahulu manusia hanya berperang dengan senjata pisau, kapak, pedang, sehinggalah ke zaman moden, manusia menghancurkan sesama sendiri dengan BOM. Lihatlah hasutan syaitan boleh menyebabkan manusia hilang pertimbangan dan hilang perikemanusiaan. Sudah tidak menghiraukan lagi nasib pihak yang diperangi, nasib anak dan keluarga mereka. Begitu tekadnya mahu hancurkan manusia yang lain, hasil dendam kesumat yang diapi-apikan oleh syaitan.

it seemed Jesus was portrayed like any other writer would and lacks some element of a true vision. This "vision" has come out in the event of the 2012 prophecy and i think that it's a lame excuse to convert people from one religion to another. I myself believe in heaven and hell,but i cannot envision Jesus Christ acting like it was described here, which is very mean and unforgiving. Anyway I'm just one reader saying what I feel. I think the statements here are not all true. I mean, she made it look that the God is so mean and that's it hard to enter the kingdom of God when in fact, it is said in the bible, that the ONLY way to the kingdom of God is thru Jesus Christ.. (no more give-up-your-life thing-and-live-like-a-monk, H(capital H)e wants us to enjoy our lifetime. C'mooon, don't scare people.



No comments: